Zasady doręczania dokumentów elektronicznych

Zgodnie z art. 16 Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2023 poz. 57)  oraz  Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j. Dz. U. 2018 poz. 180) w Powiatowym Urzędzie Pracy uruchomiona została Elektroniczna Skrzynka Podawcza.
 
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) to dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
 

Aby skorzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej należy założyć bezpłatne konto użytkownika na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP i uzyskać profil zaufany. Na stronie www.epuap.gov.pl w prawym górnym rogu wybrać opcję "Zarejestruj się" i postępować zgodnie z umieszczoną  tam procedurą  (Instrukcja zakładania konta). Lista urzędów będących Punktami Potwierdzania Profilu Zaufanego dostępna jest na stronie www.epuap.gov.pl w sekcji Profil Zaufany -> Rejestr PP.

Obywatel może zrealizować usługę wysyłając pismo ogólne – podpisane profilem zaufanym – na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) danego urzędu. Sprawy kierowane na ESP mają taką samą ważność, jak wnioski złożone do urzędu w postaci papierowej.

Możliwe jest również złożenie dokumentów elektronicznych do Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku w godzinach pracy od 7:30 do 15:30 w Sekretariacie Urzędu.

Akceptowane nośniki danych to: pamięć masowa USB 2.0/3.0 obsługiwana i wykrywana przez MS Windows 7, 8, 10 i 11 umożliwiające zapis Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
 
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz. U. 2017 poz. 2247) Powiatowy Urząd Pracy w Nisku informuje, że będą akceptowane dokumenty  podpisane elektronicznie,  w następującym formacie:
 
 

Do danych zawierających dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne,  których  przeglądanie i drukowanie jest możliwe przy użyciu popularnych przeglądarek i edytorów:

 
-.txt, .rtf, .pdf,  .doc, .odt, .xls, .ods, .docx, .xlsx
  

Do danych zawierających informację graficzną :

 
-  .jpg (.jpeg), .tif (.tiff), .png
 

Do kompresji (zmniejszania objętości) dokumentów elektronicznych o dużych rozmiarach:

 
- .zip, .tar, .gz(.gzip), .7z
 
 

Dokumenty zawierające złośliwe oprogramowanie będą automatycznie odrzucane i pozostaną nie rozpatrzone.

 

Wytworzył:
Bogusława Gemzik
(2009-08-25)
Udostępnił:
Gemzik Bogusława
(2009-08-25 09:02:20)
Ostatnio zmodyfikował:
Gemzik Bogusława
(2023-09-15 13:03:02)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki