Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Nisku
Herb Powiatowy Urząd Pracy w Nisku

Wtorek 16.10.2018

zaawansowane

Dyrektor

 
Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku jest Piotr Rutyna.

Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:

  1. Realizacja zadań określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy i aktów wykonawczych do tej ustawy, jak również innych zadań nałożonych na PUP, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie standardami.
  2. Planowanie, wyznaczanie kierunków działania i organizacji pracy urzędu, w tym jego poszczególnych komórek organizacyjnych.
  3. Inicjowanie i promowanie aktywnych form w zakresie pośrednictwa pracy, informacji zawodowej i poradnictwa zawodowego, aktywizacji zawodowej bezrobotnych.
  4. Koordynowanie, realizowanie i nadzorowanie zadań z zakresu administracji samorządu powiatowego, wynikających z aktów prawnych i na podstawie pisemnego upoważnienia Starosty Niżańskiego, w tym:
    • wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń;
    • planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy, PFRON, EFS, innych funduszy strukturalnych i budżetu PUP.
  5. Inicjowanie i współpraca z organami administracji rządowej, samorządów lokalnych, partnerami społecznymi, związkami zawodowymi, Powiatową Radą Zatrudnienia, Ośrodkami Pomocy Społecznej, władzami szkolnymi i instytucjami szkolącymi.
  6. Współpraca z partnerami rynku pracy, w tym inicjowanie programów specjalnych, nadzór nad ich przebiegiem i realizacją.
  7. Inicjowanie, organizowanie i koordynacja zagadnień z zakresu:
    • stosowania wskaźników efektywności pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego;
    • całokształtu działalności w zakresie aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu;
    • wspierania działalności Klubu Pracy.
  8. Zatwierdzanie Regulaminów wewnętrznych PUPj.
  9. Wydawanie zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych.
  10. Prowadzenie polityki kadrowej, a w szczególności:
    • nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków pracy z pracownikami PUP;
    • ustalanie zakresów czynności dla pracowników bezpośrednio podległych oraz zatwierdzanie zakresów czynności dla wszystkich pracowników;
    • ustalanie wynagrodzenia oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy dla pracowników PUP;
    • udzielanie nagród i kar;
    • udzielanie urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych i bezpłatnych;
    • dokonywanie okresowych ocen pracowników PUP;
    • powoływanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora PUP.
  11. Zatwierdzanie programów działania Klubu Pracy oraz inicjowanych projektów, programów i przedsięwzięć urzędu związanych z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową.
  12. Sprawowanie kontroli zarządczej.
  13. Zawieranie umów i porozumień.
Wytworzył:
Marta Chełpa
Udostępnił:
Bogusława Gemzik
(2005-09-08 13:23:06)
Ostatnio zmodyfikował:
Marcin Babiarz
(2011-12-05 10:42:25)
 
 
ilość odwiedzin: 965402

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X